Kan ik op uw site vinden wat ik zoek?

Als ik uw site zou bekijken, zou ik dan snel de informatie vinden die ik zoek? De vraag is dan natuurlijk wélke informatie ik bedoel. Als ik wil weten wat de visie is van uw organisatie, dan kan ik waarschijnlijk terecht bij het menu-item ‘over ons’. Als ik informatie nodig heb over uw zorgaanbod, dan heeft u dit wellicht ook netjes gegroepeerd toegankelijk gemaakt op uw website.

Hoe zit dat met specifieke en actuele informatie?

Het wordt al wat spannender als ik op zoek ben naar specifieke of actuele informatie. Bijvoorbeeld als de informatie op uw site over het zorgaanbod voor mij te beknopt is en ik meer details wil weten over een specifiek traject. Of als ik heel snel wil weten hoe lang het duurt voor ik terecht kan voor een kennismakingsgesprek of intake.

Niet alles past op uw site

U kunt niet alle informatie op uw site kwijt. Hoe zou trouwens een mobiele sitebezoeker daar zijn weg in kunnen vinden? Het zou een doolhof worden met talloze links en het bijhouden van actuele informatie zou een dagtaak zijn. Maar hoe kunt u dan wel inspelen op de vragen van sitebezoekers die soms juist specifieke, actuele of snelle vragen hebben?

Laat zien dat u nú beschikbaar bent

Wist u dat sitebezoekers zich in enkele seconden een beeld vormen van de site die ze bezoeken? Als niet alles erop gericht is om de vraag van de bezoeker te kunnen beantwoorden, is deze zo van uw site verdwenen. Dat wilt u toch voorkomen? Wellicht herkent u van bekende webshops de kleine maar opvallende button: Wij zijn online: Chat nu met ons! Als sitebezoeker geeft mij dat het gevoel dat u toegankelijk en beschikbaar bent. Als ik NU een vraag heb, is daar NU iemand beschikbaar.

Faciliteer chat als kanaal voor uw Cliënten Servicedesk

Steeds meer mensen zijn gewend aan chatten, snel een korte vraag stellen. En dat het anoniem kan verlaagt de drempel. Daarnaast is het niet alleen een prima kanaal voor uw cliënten, maar ook een toegankelijke ingang voor verwijzers.  Denk eens aan de informatie die u snel kunt bieden via chat, het toevoegen van linkjes, het doorschakelen van een specifieke vraag naar een collega… De persoonlijke benadering op het tijdstip dat de cliënt het nodig heeft, zal zorgen voor tevredenheid en een positieve beoordeling van uw service.

Met behulp van statistieken kunt u trends ontdekken op uw servicedesk optimaal in te richten.

Leren van historische gegevens

Juist ook uw eigen organisatie heeft baat bij de inzet van chat. Door de beschikbaarheid van rapportagetools wordt het interessant om de (anonieme) chatgesprekken te analyseren, bijvoorbeeld op basis van gerapporteerde onderwerpen. U kunt met de uitgebreide statistieken en exports trends ontdekken in de tijden waarop sitebezoekers contact opnemen. U heeft zicht op de waardering van de chatgesprekken door de sitebezoekers. Al deze beschikbare informatie biedt u handvatten voor het nog beter inzetten en toerusten van uw Servicedesk en het optimaliseren van de informatie op uw site.

Over de chat van Serviant

Serviant biedt met de websiteplugin een prima tool om uw online aanwezigheid zichtbaar te maken. Uw sitebezoeker wordt geprikkeld om snel en eventueel anoniem contact op te nemen. U kunt onze chatsoftware in korte tijd implementeren. De chatsoftware is één van de producten die we ontwikkeld hebben voor ondersteuning van online zorg en is daarmee optimaal geschikt voor toepassing in organisaties die diensten bieden in de formele of informele zorg.

Neem contact met ons op als u meer wilt weten over de mogelijkheden om chat in te zetten voor uw Cliënten Servicedesk.

Neem contact op