Organisaties die ons platform ontdekken zien al snel mogelijkheden voor toepassing ervan in de eigen organisatie. Oplossingen zoals chatten en het veilig kunnen versturen van berichten zijn snel in te zetten door de medewerkers en kunnen al veel betekenen in de communicatie met cliënten.

Content ontwikkelen is ook klikken en slepen in een WYSIWYG* omgeving

Op het moment dat we de mogelijkheden laten zien voor het zelf kunnen ontwikkelen van online trainingen en oefeningen wordt vaak eerst gereageerd op de interface die geboden wordt. Reacties als: “ Wat handig! Ik klik en sleep dus in een handomdraai een mooie opdracht in elkaar!” zijn daarom het meest gehoord. En terecht, dat klopt. 🙂

Het platform beschikt inderdaad over een gebruiksvriendelijke content beheer omgeving die het ontwikkelen van eigen opdrachten, trainingen en modules ondersteunt. Het biedt hen daarmee een hoge mate van zelfredzaamheid en onafhankelijkheid van de ICT leverancier. (Dezelfde zelfredzaamheid die de organisatie ook zo graag ondersteunt voor de eigen cliënten!)

Content ontwikkelen is meer dan klikken en slepen in een WYSIWYG omgeving

Maar dan volgt na deze eerste reactie vrijwel altijd de ‘content-vraag’ “Maar wij hebben zo ontzettend veel content: trainingen, opdrachten en uitleg, mappen vol! Hoe krijgen we dat in eHealth?” Juist op dit punt wil Serviant haar toegevoegde waarde bewijzen.

“Maar wij hebben zo ontzettend veel content: trainingen, opdrachten en uitleg, mappen vol! Hoe krijgen we dat in eHealth?”

We hebben veel ervaring in de zorg en er is veel kennis te delen als het gaat om eHealth. Dat doen we middels kennissessies, (content)workshops en hands-on meebouwen met onze klanten en hun cliënten. Hiermee ondersteunen we bij het ontwikkelen van online content die in te passen is in het eigen (zorg)aanbod van de organisatie.

Lees meer over onze werkwijze
Bekijk een referentie van één van onze klanten

Hoe krachtig eHealth werkt ligt o.a. aan de inpassing ervan in de processen van de organisatie.

Natuurlijk speelt de software een belangrijke rol, maar nog veel belangrijker is het inpassen van deze ‘software voor online zorg’ in de processen van een organisatie. Dan wordt het al snel duidelijk dat het niet belangrijk is om alle mappen met trainingen en oefeningen te digitaliseren, maar juist om de software in te zetten om delen van organisatieprocessen te optimaliseren en vernieuwen. Pas dan zullen de mogelijkheden van eHealth goed benut worden.

Gezondheidszorg is topsport

We spreken regelmatig organisaties die door dit proces gaan. We zien veel overeenkomsten in passie en verlangen om de cliënten te ondersteunen én hen te betrekken in de ontwikkeling van content voor eHealth. Met onze klanten zien we kansen om kennis te delen, krachten te bundelen en uniciteit te behouden. En dat is nodig, want gezondheidszorg is topsport, een survival of the fittest.

Wilt u reageren? Dat kan via onze contactpagina of hieronder. Wat zijn uw ervaringen met beschikbare content voor eHealth?

 

(WYSIWYG – What you see is what you get of in het Nederlands: wat je ziet is wat je krijgt. De term wordt gebruikt voor computerprogramma’s en betekent dat je direct op het beeldscherm ziet hoe het resultaat eruit komt te zien, inclusief alle opmaak: vet, letterafmeting etc.)