Jan Willem Gerkema is trainer en coach bij Hulplijn Amsterdam: “De vrijwilligers zijn er voor een gelijkwaardig gesprek. Belangrijk kenmerk van de vrijwilligers is dat zij kunnen goed luisteren. De chatgesprekken gaan bijvoorbeeld over eenzaamheid, depressie en psychosociale problemen, maar ook over verlies van werk of gezondheid. Thema’s zoals gevoelens en suïcidale gedachten zijn ook regelmatig onderwerp van gesprek.”

“Hulplijn Amsterdam is er voor alle Amsterdammers!”

Jan Willem Gerkema – Trainer/coach

Een bredere doelgroep bereiken

Hulplijn Amsterdam heeft gekozen voor de Serviant Live Chat om zo een veel bredere doelgroep te kunnen bereiken. Jan Willem: “Naast de grote groep bellers is er ook een doelgroep, vooral jongeren, die liever per chat wil communiceren. Op deze manier kan Hulplijn Amsterdam er voor alle Amsterdammers zijn.” De chat zal eerst drie dagen per week geopend zijn voor gesprekken. Jan Willem: “Iedere dinsdag-, woensdag- en donderdagavond van 19.00-21.30 uur kunnen bezoekers anoniem chatten met een van de vrijwilligers. De chat is eenvoudig bereikbaar via onze website: http://www.hulplijnamsterdam.nl/.”

“De Serviant Live Chat is een makkelijk en praktisch programma. De korte lijnen en goede service van Serviant bieden daarbij ook meerwaarde.”

Jan Willem Gerkema – Trainer/coach

Logo Hulplijn Amsterdam

Software voor online zorg

Serviant voorziet de vrijwilligers van Hulplijn Amsterdam met haar Live Chat van zeer gebruiksvriendelijke chatsoftware. Er wordt optimaal rekening gehouden met privacy en anonimiteit van de Amsterdammers die willen chatten.

 

Foto Amsterdam door Adam Birkett via Unsplash